_4 ur infoRmatiOn_

_lanGgaR toWn_, ...keDah daRuL peaCe..., Malaysia
...hidupku ini tidak lah seindah diriku... ...kesunyian ini terlalu indah... ...walopun pahit harusku telan... ...membina hidup islam yg sempurna dalam diriku... ...marilah bersama mengubahnya... TAKBIR!!! ALLAHUAKBAR!!!

Sabda Rasulallah S.A.W. " Tidak akan beriman seseorang itu sehingga dia kasih kepada saudaranya sebagaimana dia mengasihi dirinya sendiri ".

Saturday, April 5, 2008

......

Iman merupakan asas yang membawa kesejahteraan hidup didunia dan diakhirat.Iman manusia boleh bertambah dan berkurang.Kita sebagai umat islam yang hidup didunia ini haruslah mentaati perintah ALLAH supaya kita dapat menambahkan keimanan kita sebagai hambanya.

Sebagai umat islam,kita ditegah dari melakukan perkara yang boleh mendatang kemudaratan kepada kita.Sesungguhnya kita adalah hamba ALLAH yang dicipta dengan sebaik-baik kejadian untuk menjadi khalifah didunia ini.Kita diberikan akal dan fikiran untuk kita berfikir dan melaksanakan tuntutan agama.JAnganlah terlalu leka dengan dunia kerana kehidupan didunia tidak kekal sebaliknya kehidupan diakhirat nanti yang kekal abadi.

Sekian...

No comments: